ביטוח בריאות פרטי

ביטוח בריאות פרטי

הצורך בביטוח בריאות פרטי

מערכת הבריאות בישראל הינה מהמובילות בעולם, ומעניקה לתושבי ישראל כיסוי איכותי ורחב לצרכים השוטפים בתחום הרפואה.
מערכת הרפואה מצויה בחוסר תקציבי מתמיד, דבר המונע אפשרות להעניק את שירותי הרפואה הנדרשים, דווקא בקרות הקטסטרופות הרפואיות.
מחסור באיברים להשתלה והיעדר היכולת התקציבית לממן השתלות בחו"ל לכל הממתינים, סל תרופות שאינו מתעדכן בקצב מספק ומערכת ציבורית הפועלת בעומס יתר, כל אלה יוצרים את הצורך במתן מענה פרטי לצרכים אלו.
גם השב"נים אינם נותנים מענה מספק, בשל היותם סל שירותים המשלים את השירותים שברובד הממלכתי, וגם הוא מוגבל מבחינה תקציבית. כמו כן, היות השב"נים תוכניות שירות המבוססות על תקנון, הן חשופות לשינויים ואינן מעניקות שקט ויציבות.
ביטוחי הבריאות הפרטיים מעניקים למבוטחים חופש בחירה בין החלופות הטיפוליות השונות, תוך שיפור משמעותי ברמת השירות והליווי הרפואי המוענק, והכל תוך הבטחת גב כלכלי שיאפשר לממן את אותם טיפולים נבחרים.

שלושת הנדבכים של ביטוח הבריאות והסיעוד בישראל

1. הנדבך הראשון - חוק ביטוח בריאות ממלכתי - חוק המבוסס על צדק, שוויון ועזרה הדדית, לפיו זכאי כל תושב בישראל להיות חבר באחת מקופות החולים עפ"י רצונו ולהיות מכוסה בשרותי סל של שירותים רפואיים בסיסיים.

2. הנדבך השני - שב"ן )שירותי בריאות נוספים של קופות החולים( - תקנון המעניק מגוון שירותים רפואיים נוספים כגון: רפואת שיניים, בדיקות הריון, בדיקות תקופתיות וכו', אשר אינם מכוסים במסגרת החוק וניתן להצטרף אליהם בצורה וולנטרית בתוספת תשלום. לדוגמא: "כללית מושלם", "מכבי זהב", "מאוחדת עדיף", "לאומית" ועוד.

3. הנדבך השלישי - ביטוח בריאות וסיעוד פרטי - חוזה ביטוח בין המבוטח לבין חברת הביטוח המעניק מגוון כיסויים ביטוחיים ופתרונות למצבים רפואיים קשים, כגון ניתוחים בחו"ל, השתלות בחו"ל, תרופות שאינן בסל הבריאות וכיסוי ביטוחי למקרים נוספים שאינם כלולים באופן מלא או במסגרת ביטוחי השב"ן או בחוק הבריאות הממלכתי. הכיסוי הבסיסי באמצעות קופות החולים השונות מהווה את הנדבך הראשון בביטוחי הבריאות והסיעוד בישראל ואינו נותן פיתרון לכל המקרים כאשר ההוצאות הנדרשות עשויות להגיע לכדי מאות אלפי שקלים ואף יותר, כפי שניתן ללמוד מפרסומים שונים של עמותות המארגנות מבצעי התרמה בעבור הצלת אזרחים שחלו במחלה קשה.
ביטוח בריאות וביטוח סיעוד פרטי נועד לתת את המענה הביטוחי באותם מקרים בהם לא ניתן להיעזר במערכת הבריאות הציבורית והביטוחים המשלימים הניתנים באמצעותה, כמו למשל: תרופות יקרות שאינן בסל הבריאות, השתלות איברים ומגוון רחב ונוסף של כיסויים לטיפולים ולהוצאות.
המרכז לביטוח ישראלי משווקת פוליסות ביטוח בריאות פרטי של חברות הביטוח המובילות בישראל ומתאימה לכל לקוח את הכיסויים המתאימים לו ביותר, עפ"י יכולתו וצרכיו תוך התחשבות בשירותי הבריאות בישראל.